torsdag den 11. september 2014

Blog.. blog. Blog?

Enhver der regelmæssigt læser en blog, vil på et eller andet tidspunkt støde på sætningen: "Hvor skal jeg starte..".

For at bryde med klichéen om at jeg ikke er så interessant, og gerne vil fremstå en smule ydmyg, så vælger jeg i stedet at bruge sætningen:

Her starter jeg!



Mit navn, som sidens adresse muligvis antyder, er Kenneth. Jeg er knap 25 år i skrivende stund, og jeg er ved at uddanne mig til markedsføringsøkonom. De fleste reaktioner jeg har fået på dette har været: "Nå, det lyder da spændende", det kombineret med at folk lignede nogen der snorksov inde bag øjnene.

Økonom.. Goddag man økseskaft, så skal du bare sidde og regne, og den slags.. Og ja, jeg skal regne en del, men det er absolut ikke det mit mål er. For mildest talt, finder jeg regning meget lidt interessant.

Markedsføringsøkonom uddannelsen, er baseret på at skabe muligheder for den studerende inden for; ikke kun marketing, men også kommunikation, ledelse og lovgivningen. 
For tre år siden, fandt jeg mig selv siddende i en jobstilling som jeg ikke længere følte mig tilrette i. Jeg har ikke bedrevet meget andet end at arbejde siden jeg gik ud af niende klasse. Jeg har især arbejdet i Eventbranchen, og herunder primært som tekniker. Kabel-abe af første rang..

Det har været sjovt, udfordrende og ikke mindst spændende. Mit job som tekniker har bragt mig mange steder, det har givet mig mulighed for at møde nogle fantastiske mennesker, arbejde på nogle af de største koncerter, messer, udstillinger og events, ikke kun i Danmark, men også udenlands, men efter nogle år, begyndte det at blive meget rutinepræget, og en uheldig ansættelse gjorde at jeg besluttede mig for at jeg skulle lave noget som jeg ikke havde prøvet før, og som jeg syntes lød interessant.

Jeg grublede, søgte nogle åndssvage jobs, blev tilbudt en del af dem, og sprang så fra igen. Jeg stod i en situation hvor jeg gerne ville noget mere end bare at havne i endnu et rutinepræget job. 

Jeg besluttede mig for at jeg skulle være min egen herre. Jeg skulle selv bestemme, og jeg skulle selv kunne udvikle og arbejde med mine idéer. Hvordan gør man det, når man ikke har nogen form for begreb om at drive en virksomhed?

Jeg fandt ud af at jeg ville uddanne mig, men med en niende klasse, var udsigterne til tre år i gymnasiet eller to år på HF ikke ligefrem tiltalende. Jeg tænkte at jeg da måtte kunne bruge min erhvervserfaring til noget, og det kunne jeg heldigvis.

Jeg tog derfor en HG Business (Fag på B niveau, der er tilsvarende andet år i gymnasiet) og med hhv. afsætning og virksomhedsøkonomi, var jeg klar til at komme videre. Jeg afsluttede HG Business i juni, 2014, med et gennemsnit på 11,71, og dermed uddannelsens højeste gennemsnit - Den havde jeg ikke set komme, men mine år på arbejdsmarkedet havde gjort at jeg var moden, seriøs og målbevidst omkring alt i mit liv, også når det kom til at uddanne mig.

Jeg kom ind på MAK 1. september 2014, og er nu ved at afslutte anden uge, og indtil videre har det givet mig blod på tanden, fagene er interessante, mine underviserer virker meget kompetente og jeg går i klasse med en flok meget motiverede mennesker. Det virker som at jeg har fundet mig en god plads i solen.

Bloggen her er en del af projekt "Online visibility", som vi blandt andet skal bruge som dokumentation. Derfor vil der komme endnu et indlæg i morgen, hvor vi alle er inviteret til Iværk&Vækst, en inværksættermesse i Øksnehallen, København.

Jeg glæder mig til at fortælle om min videre færd. Tak for din tid.

Kenneth

1 kommentar:

  1. hvor sejt kenneth. du kender mig ikke men det gør din farfar og far.
    john fridahl

    SvarSlet